Transport ondernemer

eigen rijder


diploma transport ondernemer

Wanneer u een Eigen rijder wilt worden in de vervoerswereld staan de specialisten van het Transport & Logistiek Evolutie Centrum voor u klaar. Zij hebben jarenlange ervaring in het vakkundig opleiden van mensen die in hun toekomst als eigen rijder willen investeren. Het zal u goed doen om te horen dat zij de juiste begeleiding garanderen. Zij streven dan ook naar optimale klanttevredenheid. U hoort het al: in TLEC vindt u de partner die bij u past.


Wie Eigen rijder wil worden heeft behoefte aan ware vakkennis. TLEC zorgt dat u klaar bent voor de kansen die zich morgen aandienen. Zij bieden geen diverse cursussen aan in 1 pakket maar geven hun kernkracht de volledige aandacht. Daarom werken zij samen met enkele organisaties die elk over hun eigen specialiteit beschikken. Dankzij dit netwerk zijn ze groot geworden door klein te blijven.

Bent u nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden die TLEC een chauffeur met ambities tot Eigen rijder te bieden hebben? Kijk dan snel verder op www.tlec.nl.

 

Bij TLEC haal je het ondernemersdiploma of vakdiploma voor het beroepsvervoer flexibel en zeker.

Jouw motivatie in combinatie met onze ervaringen is de ideale mix om ervoor te zorgen dat we er samen een succes van maken.

Gerelateerd: Transportfirma, Cursus vakbekwaamheid, Ondernemersdiploma, Vakbekwaamheid, Vervoervergunning, Eigen rijder, Vakdiploma vervoer, Transportvergunning, Zelfstandig chauffeur.

 

Vergunningplichtgrens van 500 naar 0 kg ?

15 APR 2013

Gaat de vergunningsplicht van 500 kg laadvermogen naar 0 kg laadvermogen in Nederland. In het sociaal akkoord 2013 heeft men dit opgenomen en aan de regering aangeboden. Dit zou dan gaan betekenen dat niet alleen de transportondernemer een vergunning nodig heeft, maar ook de koeriersbedrijven. Het kan dus verstandig zijn om nu al te zorgen voor je vakbekwaamheid transport ondernemer diploma.


De Stichting van de Arbeid is van mening dat verdere liberalisering van de Europese transportmarkt op dit moment ongewenst is en dat de Nederlandse regering dit in het kader van overleg over de cabotagewetgeving zou moeten betrekken. Er is een eenduidige interpretatie nodig van alle voor de transportsector relevante wet- en regelgeving, waaronder de cabotagewetgeving. De Stichting vraagt het kabinet de volgende punten te realiseren:

Om de naleving en handhaving van de specifiek voor de transportsector gel- den wet- en regelgeving te bevorderen, wordt de samenwerking tussen alle betrokken inspectiediensten, alsmede de Landelijke Eenheid van de Nationale Politie versterkt.

Bij de aanpak van schijnzelfstandigheid wordt de werkingssfeer van de Wet Wegvervoer Goederen (WWG) uitgebreid, waarbij het laadvermogen dat bepalend is voor de noodzaak van een vergunning wordt verlaagd van 500 naar 0 kg.

De Stichting van de Arbeid dringt aan op afspraken over minimale voorwaar- den waaraan uitzendbureaus moeten voldoen en waarop zij worden getoetst voorr de afgifte van een aanwijzingsbeschikking in het kader van de Wet Wegvervoer Goederen.

Lees meer over de vergunningplicht van 500 kg naar 0 kg